Friday, January 25, 2008

Musim Buah-Buahan Di Kampung Saya

Pada hari Rabu yang lepas,kami sekeluarga telah pergi ke dusun datuk saya.Dusun itu terletak di Pahang.Kami pergi kesana dengan menaiki kereta Nissan Sentra.

Sesampainya disana,kami disambut oleh datuk.Dusun datuk saya amat luas.Di dusun itu terdapat pokok rambutan,pokok durian,pokok langsat,pokok duku dan lain-lain lagi.

Pada tahun ini,pokok durian di dusun datuk saya berbuah lebat.Saya dan abang saya menolong datuk saya mengumpul buah durian yang telah gugur.Buah durian mempunyai kulit yang tajam tetapi rasanya manis.Isinya berwarna kuning.



Saya juga tidak melepaskan peluang untuk memanjat pokok rambutan,tiba-tiba saya terkena duri.Saya pun berlari dengan laju.Sampai dirumah datuk saya.Saya pun mengambil ubat.Saya menitiskan ubat dan menggosok dengan tangan.

Saya juga sayangkan datuk saya.Saya hendak balik ke rumah saya.Saya ingin pergi ke dusun datuk saya tetapi ayah saya hendak balik ke rumah.Saya dan semua keluarga saya.Kecuali datuk saya dan nenek saya.Saya juga tidak melupakan dusun datuk saya.Saya juga sempat mengambil buah rambutan dan durian.

No comments: